Senki sem kapott védőoltást kudarcok ellen
2019. november 21. írta: h.Szilvi_

Senki sem kapott védőoltást kudarcok ellen

Ki ne álmodozott volna még arról, hogy egy szép napon kiszáll abból a bizonyos mókuskerékből és a saját lábára áll? Helyfüggetlen életmód, az álmaink megvalósítása, korlátok nélküli élet és utazgatások minden mennyiségben. Valahogy így képzeli el az átlagember a mai szóval digitális nomádságnak nevezett újfajta szemléletmódot, életstílust, ha úgy tetszik, a teljes szabadságot. De hogyan érhető el mindez? Mi kell ahhoz, hogy valaki sikeres vállalkozóvá válhasson? És vajon tényleg minden arany-e, ami fénylik? 

business-computer-connection-contemporary-450035.jpg

 

Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre adhat választ Dallos Zoltán: Alkalmazottból vállalkozó c. könyve, melyet volt szerencsém kézhez kapni nemrégiben. És, hogy spoilerezzek is kicsit így rögtön előre: nagyon megéri elolvasni mindenkinek, akinek szerepel a vágyai között a helyfüggetlen életmód megvalósítása, esetleg már kész tervekkel is rendelkezik a jövőjére nézve, csak szüksége lenne még néhány válaszra a "Hogyan?" kérdésében. 

Azt gondolom, hogy nehéz ma már hiteles szakembert találni marketing és/vagy vállalkozás témában, hiszen a szakma rendkívül felhígult. Ma már az is tanítja, aki még sosem csinálta - szoktam mondani a tőlem megszokott szkeptikus stílusban. Nos, Zolival szerencsére teljesen más a helyzet. Ő végig is vitte azt, amiről beszél. És egyetlen percig sem akarja elhitetni senkivel sem, hogy könnyű lesz az út. Mert bizony azt a fajta szabadságot, amit egy saját vállalkozás vagy a szabadúszás nyújthat, nem adják ingyen. Ehhez semmiképp sem lesz elég, a csak képzeld el és sikerülni fog - féle nagyívű bölcsességek olvasgatása. 

 Alkalmazottból vállalkozó

Dallos Zoltán 33 éves korában lépett ki a klasszikus alkalmazotti szerepből, pedig saját elmondása szerint, azelőtt sem volt rossz sora, hiszen régióvezetőként dolgozott egy banknál. De,

"ha 29 évesen a kardiológián köt ki az ember a stressz miatt, akkor újra tudja értékelni, hogy biztos jó úton jár-e?"

78490804_10206597600695672_8214064424625897472_n.jpg

A digitális nomádok közé sorolja magát, fő tevékenysége a stratégiai marketing, kommunikáció és hirdetéskezelés kisvállalatoknak, emellett rendezvényeket szervez és 2019 májusában megjelent az első könyve is: Alkalmazottból vállalkozó címmel. Saját történetén keresztül próbál segíteni mindazoknak, akik késztetést éreznek arra a bizonyos valami másra, ami túlmutat a szigorú keretek közé szorított alkalmazotti léten. Mert ahogy fogalmaz, 

"Éppen azáltal tanulhatunk egymást történeteiből, hogy magunkra ismerünk bennünk."

Előnyök és hátrányok

Fontos megjegyezni, hogy a könyvnek egyáltalán nem célja degradálni az alkalmazotti létet (ahogy teszik azt nagyon sok másikban), hiszen Zoli is azokra a tapasztalatokra, kapcsolatokra tudott építeni, amit még abban a rendszerben szerzett. A nyitó fejezetekben rögtön ki is tér arra, hogy a vállalkozói létnek legalább annyi hátránya és buktatója lehet, mint hagyományosabb társának. Előbbi ugyanis, tényleg nem való mindenkinek.  

Ha mérlegeltük a vállalkozóvá válás előnyeit -hátrányait is és még mindig amellett voksolunk, hogy ez az, ami kell nekünk, akkor keresni kezdhetjük a hogyan tovább? kérdésre adható lehetséges válaszainkat is, amihez remek gyakorlati példákat is találunk a könyvben. Például a SWOT elemzést, melynek segítségével feltérképezhetjük erősségeinket, gyengeségeinket, lehetőségeinket és természetesen az akadályozó tényezőket is. 

 75464257_10206597601095682_3363814653900619776_n.jpg

Kitér még a vállalkozás indítás egyetemes buktatóira is, úgymint kétségek, félelmek, önbizalomhiány, mások véleményétől függés, stb. Ezek egytől-egyig olyan lelki tényezők, amelyekkel egy kezdő vállalkozó szembe találhatja és legtöbbször találja is magát. Ahogy a könyv írója fogalmaz: a vállalkozói léthez olyan készségeket kell fejleszteni, amelyek nemcsak jobb vállalkozóvá, hanem jobb emberré is tesznek. 

Személyes márka

A szerző rendkívül fontosnak tartja az erős személyes márkát, mellyel akkor is mindannyian rendelkezünk, ha nem is egészen vagyunk tisztában vele. Ha ugyanis nem az otthonunk négy fala között vagyunk, akkor folyamatosan kommunikálunk a külvilág felé önmagunkról. A kulcs abban rejlik, hogy mindezt tudatosan vagy sodródva tesszük-e. A mai világban ugyanis, már nem elég jónak lenni, annak is kell látszani. Ezen megfogalmazás azonban, semmiképp sem keverendő össze a tartalom nélküli látszattal. A személyes márka három alappillére ugyanis, az 

  • önazonosság 
  • hitelesség és a
  • bizalom 

Vagyis hosszútávon mindenképp az lesz a kifizetődőbb számunkra, ha a nagy számú követőtáborok helyett, saját hitelességünket tartjuk szem előtt. 

A siker része a kudarc

"Nem az a kérdés, hogy hányszor buksz el, hanem, hogy hányszor tudsz felállni."

Vagy továbbgondolva: mindig eggyel többször állj fel, mint ahányszor elbuktál. A szerző igen alaposan kitér a könyvében azokra a dolgokra is, amikről a legtöbb ember nem szívesen beszél. Pedig tényleg senki sem kapott védőoltást a kudarcok ellen. A ma már rendkívül sikeres vállalkozó is "bukott" néhányszor azelőtt. Választott rossz helyszínt a vállalkozásának, nem törődött a visszajelzésekkel, döntött kevésbé jó üzlettárs mellett és akadt néhány kevésbé jövedelmező projektje is.

Na és? Senki sem tökéletes, mindenki hibázik. Tanulnunk kell belőlük és elfogadni, hogy a kudarc mindenképp a siker része. Ha képesek vagyunk túljutni a tökéletességre törekvésen, akkor máris egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz a képhez, amit a vállalkozói lét szabadságáról alakítottunk ki magunkban. 

Helyfüggetlen életmód

Dallos Zoli 2016 óta saját projektjein dolgozik, rendkívül sikeres a szakmájában és igyekszik kizárólag olyan munkákat elvállalni, amik nem igényelnek fizikai jelenlétet. Így megteheti azt, amiről a legtöbb ember még álmodozni sem mer. Helyfüggetlenül él és dolgozik. 18 országban járt eddig, számos kalandban volt része és rengeteg érdekes emberrel ismerkedett meg útjai során. Ahogy ő fogalmaz: 

"Az, hogy így élhetek, megfizethetetlen. "

Miközben olvastam a  könyvét, egyre csak arra gondoltam, hogy igen, ez az ami kell nekem és, ha teszek érte, el is érhetem azt, amire olyan régóta vágyok. Lelkesítő, motiváló, őszinte, hasznos, gyakorlatorientált, induló vállalkozóknak kötelező olvasmány. Szívből ajánlom mindazoknak, akik függetlenedni szeretnének és készek a saját útjukat járni. A könyvről bővebben: alkalmazottbolvallalkozo.hu

 

Ha hasznosnak vélted a bejegyzést, oszd meg másokkal is, ők se maradjanak le róla. 

Továbbiakért kövesd a Lélekhatár Blog Facebook oldalát. 

süti beállítások módosítása