Honnan tudhatod, hogy ő az igazi ? Ha létezik egyáltalán ...
2018. március 03. írta: h.Szilvi_

Honnan tudhatod, hogy ő az igazi ? Ha létezik egyáltalán ...

Érted is eljön az a bizonyos herceg a csodaszép hófehér paripán , egymásba szerettek és boldogan éltek még nem haltok. Természetesen az első pillanattól tudni fogod, hogy Ő a nagy Ő , hisz a sors is egymásnak rendelt benneteket. Ebből kifolyólag persze minden kritériumnak Tökéletesen megfelel és többé semmi kétség nem marad afelől, hogy talán mégsem ő az ... Ismerős?       

Generáiók nőttek fel  Hamupipőke és Csipkerózsika meséin, miközben önkéntelen is hinni kezdtek egy olyan idegenben, aki mindenki életében felbukkan majd egyszer , a szerelem örök ígéretével - persze , csak miután jónéhány békát végig csókolgattak. De van ebben a mesében  két óriási bökkenő: olyan , hogy tökéletes, nem létezik és éppen emiatt, az a bizonyos Nagy ő sem jön el - bocsika, én már  nem hiszek a Mikulásban sem, de azért remélem, hogy a manók tényleg léteznek - a szerk.             

Az Igazi mítosza mellett él egy olyan felvetés is, miszerint tökéletlen emberek vannak, akik Igazivá válhatnak egymás számára - én is ezt tartom helyénvalóbbnak. De vajon mik azok a jelek, amikből arra következtethetünk, hogy Ő az a bizonyos, akivel Igaziak lehetnénk  egymás számára?

 

 

Egymás elfogadása 

 

Mindannyian kis csomagokkal érkezünk egy kapcsolatba. Otthonról hozott mintákkal, előző kapcsolatban szerzett sebekkel,  csalódásokkal  és egy olyan,  már kialakult személyiséggel, aminek bizony vannak megváltoztathatatlan jegyei.  Balgaság azt hinni, hogy egy felnőtt személyt kényünk kedvünk szerint, saját elvárásainknak megfelelően meg tudunk változtatni. 

 

Feketére festettem a hajam, leszoktam a cigiről, elhagytam a pénteki borozgatós napom, fogyókúrába kezdtem , bájcsevegtem, utálatos munkát szereztem , de soha nem voltam elég jó neki. Majd egy szép napon azt kérdeztem magamtól, hogy ki a fene vagyok én és miért jó nekem ez egyáltalán? Többé nem követem el ezt a hibát.

 

Ha azt érezzük, hogy az Igazinak hitt idegennek sosem tudunk megfelelni, mert valójában nem belénk, csak a fejében élő tökéletes nő képébe szerelmes, akkor azonnal húzzuk a nyúlcipőt. Csak akkor tudunk hatékonyan működtetni egy kapcsolatot, ha kölcsönösen elfogadjuk egymást és ugyan képesek vagyunk (kell is ) kompromisszumokat kötni, de nem  alkuszunk meg. 

 

 

Tisztelet 

 

Vica versa. A párkapcsolatban nem lehetnek alá- fölé rendelt viszonyok. Vagyis lehetnek, csak akkor már nem szerelemről , sokkal inkább egy bizarr függőségi viszonyról beszélünk. Nem vagyunk félemberek, egyikünk sem válik életképtelenné a másik nélkül. Azért kötöttük össze az életünket, mert közösen szeretnénk felépíteni valamit, ami kölcsönös tisztelet nélkül, az alapkő letételénél sem fog továbbjutni.   

 

 

Bizalom

 

Bármit elmondhatsz neki, tudod , hogy nem fog visszaélni vele. Meg vagy győződve arról, hogy tudatosan sosem akarna megbántani. Rendkívül fontos itt a Tudatos szó, hiszen hosszú évek alatt azért  nem kevés olyan vitahelyzet és csak egyszerűen rossz nap adódhat, mikor önkéntelenül is vérig sérthetjük a másikat. Ha megbízunk egymásban, akkor képesek leszünk helyén kezelni az ilyen eseteket. 

 

 

Azonos értékrend

 

Legalábbis nagyon hasonló. Egyáltalán nem mindegy, hogy ki, milyen szemüvegen át látja a világot. Könnyedén csalódás érhet, ha hőn szeretett kedvesed számára egészen más dolgok fontosak , mint neked. 

 

Verőfényes napsütés, vizsga előtti drukk. Leültem egy padra, hogy elfogyasszam a reggelim, de gyomorgörcsöm lévén , képtelen voltam lenyomni a torkom. Ekkor megpillantottam egy hajléktalant a szemközti padon. Odamentem hozzá, és megkérdeztem tőle, hogy elfogadná e a reggelimet, mert én úgysem tudom megenni. Leültem mellé és elbeszélgettünk, még jóízűen falatozott. Jól esett a lelkemnek ez a beszélgetés, amire ma is szívesen emlékszem.

 

Mikor mindezt elmeséltem az akkori páromnak, teljesen kiakadt, hogyan mehettem oda egy "koszos idegenhez". Óriásit csalódtam benne. 

 

 

Privát szféra

 

Te és én = Mi . Na igen, de mindez nem jelenti azt , hogy végleg elveszítjük szuverenitásunkat. Nincs jogunk egymás telefonjában, beszélgetései között turkálni. Mindez nyilván szorosan összefügg a bizalom kérdéskörével, hisz ha képesek vagyunk megbízni egymásban, akkor nincs szükségünk nyomozgatásokra. Zárójelben megjegyezném, hogy kivételt képez ez alól, ha a másik láthatóan titkolózik előttünk. Ekkor már joggal kételkedhetünk abban, hogy tényleg együtt kellene -e lennünk. 

 

 

Kapcsolati szabadság

 

Ha tetszik, ha nem , igenis szükségünk van arra , hogy külön is tölthessünk időt, anélkül, hogy tízpercenként csörögne a telefon. Ha ugyanis egyikünk abba a hibába esik, hogy egyetlen percet sem tölt szívesen a "kuglófkája" nélkül, akkor a másiknak könnyen terhessé válhat a "mazsolácskája". Ha társunk mellett is meg tudtunk maradni különálló egyéniségek, akkor joggal gondolhatjuk, hogy jó úton járunk az Igazivá válás útján.

 

 

Bántalmazás

 

Nem bánt. Semmilyen szinten. Sem tettlegesen , sem szavakkal. Nem kritizál, úgy szeret, ahogy vagy. Nincsenek játszmák, nem kell megjátszanod semmit. Éppúgy tetszel neki egy melegítőben, mint magassarkúban. Mondhatnánk , hogy ez egy baromság, de azért lássuk be, hogy egy hosszú évekig tartó együttélés során, képtelenség minden egyes nap tűsarkúban állni a tűzhely előtt, csak , hogy tessünk' az urunknak. - aki , ha igazán szeret, nem is várja el ezt. 

 

 

Megcsalás

 

Nem csal meg. Legalábbis, ha ebben egyeztetek meg. Napjainkban azért mindez már nem szentírás, sokan élnek nyitott kapcsolatokban - lelkük rajta. De nagyon fontos már a legelején tisztázni, hogy kinek mi fér bele egy kapcsolatba , majd a közösen lefektetett szabályok által játszani tovább. 

 

 

 Kommunikáció

 

Sarkalatos pont egy jól működő párkapcsolat mezsgyéjén. A problémákról éppúgy tudni kell beszélni, mint  semleges témákról. Ha nem hagy egyedül, nem hátrál  ki  fontos beszélgetések elől, akkor jó eséllyel pályáztok, a "Megtaláltam az Igazit" címre. 

 

 


Oszd meg másokkal is, ha hasznosnak találtad a bejegyzést. Új cikkekért, még több tartalomért, kövesd a Lélekhatár Facebook oldalát. 

Szlávka 

süti beállítások módosítása