Ki vagyok én és te ki vagy? Ki minek gondol, az vagyok annak ...
2018. június 09. írta: h.Szilvi_

Ki vagyok én és te ki vagy? Ki minek gondol, az vagyok annak ...

Mert mindenki jobban tudja, hogy te ki vagy. Két hónap után eszembe jutott, hogy beköszönjek és megköszönjem, hogy tagja lehetek a Vip bloggerek táborának. Ez vagyok én, nincs mit szépíteni rajta. Most meg az futott át az agyamon, hogy ideje lenne talán valamiféle bemutatkozó félét is írni a blogra. A Ki vagyok én? résznél aztán rögvest el is akadtam -  Na, ez is pontosan én vagyok. Legfőképpen azért, mert nem tudom, hogy te ki vagy kedves olvasóm. Mert az vagyok én neked, amit gondolsz rólam- írta Weöres Sándor nagy bölcsen egyik csodálatos versében. Mozaikdarabkákból összerakott kép, ami akár én is lehetnék. De a valóság az, hogy azt a képet csak te egyedül alkottad rólam. A való világban nagy valószínűséggel teljesen más vagyok. De akkor ki is vagyok én pontosan? Lehet, hogy mégsem tévedsz olyan nagyot. Vagy mégis?

 

Kép: Pixabay

 

Ki minek gondol, az vagyok annak... 

Anyukám szerint egy okos, művelt és csinos felnőtt nő. Apám szerint ugyanez, csak néha a lusta, önfejű, kevésbé bölcs és némileg meggondolatlan változatomat hozza elő belőlem az élet. A nagymamám szerint egy szeretetreméltó ember vagyok, aki megérdemli a boldogságot (az élet egészen másképp gondolja ezt, mert néhány éve már csak a gondok találnak meg). Az általános iskolai tanáraim szerint :

Jajj, a Szilvike nagyon aranyos, ügyes, okos, csak nagyon félénk kislány, de majd kinövi.  Felső tagozatban: nagyon elszemtelenedtél Szilvikém, nem lesz belőled semmi, ha így folytatod. Középiskolában: Felolvasom Szilvikém fogalmazását, látjátok, így kellett volna nektek is ...

A szüleim szerint, ha így folytatod kukás se lesz belőled kislányom. Csak a haverok érdekelnek. Mindig csak a buli. Mára túl komoly lettem persze, mire betöltöm a 28-at beérik a fejem. Félig. De legalább a cigit  letettem. 

A legjobb bartánőm szerint tehetséges vagyok, akár író is lehetnék. Mások szerint csak egy dilettáns barom vagyok és a pláne, hogy az is maradok.

 

A társadalom  szemében semmirekellő vagyok. Se gyerekem, se férjem, se hitelem és nem húzom le a napi 12 -t a gyárban, ahogy azt illene az én koromban. Gondolkodom, tehát komplikált vagyok. Szülni sem akarok. Legalábbis ide nem, vagy csak nem most, de az is lehet, hogy máskor sem szívesen. 

 

Zsolt szerint remek nő vagyok. Az egyik exem szemében viszont örökre prosti maradok - Ki gondolta volna, hogy csak mert nem jön össze vele az emberlánya újból, fűnek fának szidni fog? A másik exem szerint is remek nő vagyok. Sokak szerint az alakom is jó. Más szemében csak szimplán kövérke vagyok. Van aki szerint eltékozlom az életem, más szerint meg éppen most járok a jó úton. Néhányak szerint értek ahhoz, amit nap, mint nap nagy örömmel művelek. Egyesek szerint meg leginkább csak a naplopást művelem művészien. 

 

Mért gondolsz különc rokontalannak? 

Introvertált vagyok. És szorongok. Óvodás korom óta ilyen vagyok. Sokak szerint Fura vagyok. De olyan is volt, aki szerint kettős személyiséggel rendelkezem. Aztán meg ki tudja. Nem voltam még terápiában. Csendes ember vagyok. Meg beszédes is. Attól függ, hogy te ki vagy. Mosolygok, ha van miért. Egyébként bunkó vagyok. Ha nem ismersz könnyen azt hiheted. Tanult ember vagyok. Egy doktorhoz képest azért mégis inkább tanulatlan. Gyenge ember vagyok, sokat sírok. Erős ember vagyok, sokat sírok. Nem dolgozom. Legalábbis 6-2-ig nem. Szenvedélyesen szeretek. Igen, azt is úgy szeretem. Rettenetesen jól tudok egyedül is lenni. Néha mégis inkább magányos vagyok. Elveim vannak. Igen, divatjamúltak. Büszke vagyok rá, hogy nem vagyok buta liba. Akkor is, ha vannak olyanok, akik szerint macskás öreglány leszek ezekkel az idióta elvekkel. Különc vagyok. Azt teszem, amit jónak látok. Azért a sorban is fél lábbal bennt állok. Kapcsolatban élek. Nem szédelgek. Csak a munkahelyen. Olyan vagyok, mint bárki más és mégis teljesen más.   

 

Szemem tavában magadat látod:

Valójában az vagyok, aminek látni akarsz engem. Mint a boltban, ahol dolgoztam. Soha nem felejtem el azt a helyet, s ha tehetném felgyújtanám. Kétszer. Három bolt, egy tulaj, együttműködésben. Az egyikben lévő "munkatársak" szerint egy idióta vagyok, aki semmihez sem ért. Mindig megsértődök. Szerintük szimplán hülye vagyok. A másik boltban kedvesnek tűntem. Megismertek, okosnak neveztek. Sírtak, mikor elmentem. A harmadikban értelmes nőnek ismertek. Meg kedvesnek és jó munkaerőnek. Sajnálták mikor eljöttem. Az voltam, aminek látni akartak engem. Mert  

 

Ki minek gondol, az vagyok annak… 
Mért gondolsz különc rokontalannak? 
Jelet látsz gyűlni a homlokomra: 
Te vagy magad, ki e jelet vonja.

S vigyázz hogy fénybe vagy árnyba játszik, 
Mert fénye-árnya terád sugárzik. 
Ítélsz rólam, mint bölcsről, badarról: 
Rajtam látsz törvényt sajátmagadról.

Okosnak nézel? Hát bízd magad rám. 
Bolondnak nézel? Csörög a sapkám. 
Ha lónak gondolsz, hátamra ülhetsz; 
Ha oroszlánnak, nem menekülhetsz.

Szemem tavában magadat látod: 
Mint tükröd, vagyok leghűbb barátod.

Weöres Sándor: Ki minek gondol, az vagyok annak ...

 


Ki vagyok én neked és ki vagy te énnekem ? 

Köszönöm a figyelmet!

H.Sz. 

Lélekhatár szerz. 

 

Ha tetszett a bejegyzés, megköszönöm ha másokkal is megosztod! 

Új bejegyzésekért, még több tartalomért

kövesd a Lélekhatár Facebook és Insta oldalát is !

 

 

süti beállítások módosítása